آفـــــتاب جمعــــه
آفـــــتاب جمعــــه

خطبه های نماز جمعه آبگرم در 19 خرداد91

خلاصه خطبه های نماز جمعه شهر آبگرم در 19/03/1391

حجت الاسلام صالحی ، امام جمعه شهر آبگرم در خطبه اول بعد از توصیه به تقوای الهی  با استناد به آیات کریمه و خطبه 216 نهج البلاغه و نامه 53 نهجالبلاغه به بحث حقوق متقابل حاکم و مردم ( امام و امت )  پرداختند.

در این زمینه ایشان فرمودند : ثمرات و پیامدهای رعایت حقوق متقابل حاک و مردم ، تکامل انسان ، رشد دین ، امنیت اجتماعی ، وحدت ملّی ، عفّت ، عدالت و ...  می باشد .

اصل محور صحبت های خطیب نماز جمعه آبگرم در خصوص وظایف حاکم در مقابل مردم این موارد بودند :

1 – فروتنی در مقابل مردم  2 – شریک مردم بودن در سختی ها و مشکلات ( ایشان در این مورد فرمودند : مسئولین باید از جنس خود مردم  و در بین مردم باشند تا از نزدیک سختی ها و مشکلات جامعه را دیده و در جهت رفع آنها اقدام نمایند .)

3 – پرهیز از امتیاز و برتری جستن نسبت به مردم   4  - پرهیز از فاصله گرفتن از مردم  5 – چشم پوشی از خطاهای مردم 6 – پرهیز از تشریفات  7 دانش افزایی مردم   7 - تزکیه نفس و تهذیب جان مردم   8 –محبت به مردم  9 – حمایت از محرومان

در خطبه دوم بعد از اشاره به مناسبت های هفته از جمله – شهادت آیت اله سعیدی – صدور فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی ( ره) در سال 1359 – شهادت عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور به یک مسئله جهانی و بین المللی نیز اشاره ای داشتند . ایشان در این زمینه فرمودند : الان جهان به دو قطب اسلامی و غیر اسلامی تقسیم شده است و جنگ بین دو قطب ، فرهنگی و اقتصادی می باشد .

در بیشتر مباحث خطبه دوم به بحث منطقه ای  پرداختند و مسئولان  را توصیه نمودند که:توجه بیشتر به مردم منطقه  داشته باشند و قول ها و وعده های داده شده را عملی نمایند و مردم را به آرامش و و حرکت در مسیر قانون توصیه نمودند .

دانلود فايل صوتي صحبتهاي امام جمعه كليك كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

Designed By: M-QaLeB & copyright 2012 jomeabegarm